စစ္မႈထမ္းေဟာင္းတစ္ဦး၏ ႏိုင္ငံေရးအျမင္
အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈဆိုတာကို ကြန္ျမဴနစ္ေၾကျငာစာတမ္းေရးတဲ့ ကားမတ္ရဲ႕ မိတ္ေဆြႀကီး အိန္ဂ်ယ္ကေတာ့ “အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈဆိုတာ အေပၚစီးရတဲ့ လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈ” လို႔ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုျပခဲ့တာ ဖတ္ဖူးလိုက္ပါတယ္။ အေပၚစီးမရတဲ့ တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးေတြနဲ႔ေတာ့ ဘာမွမဆိုင္သလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီၤေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း အိန္ဂ်ယ္ ဖြင့္ဆိုထားတဲ့ အတိုင္းပါဘဲ။ ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံက ပညာရွင္တစ္ဦး သူ႔အမည္ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး၊ သူေျပာတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔က တိုင္းျပည္ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ အေျပးအလႊားနဲ႔ ခ်ီတက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ ျခင္းေတာင္းႀကီးကို ေခါင္းေပၚတင္ၿပီး ရြက္ထားၾကေတာ့ မေျပးႏိုင္ဘဲ ဖြံ႕ၿဖိဳးသင့္သေလာက္ မဖြံ႕ၿဖိဳးႏိုင္ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္တဲ့။
အဂၤလိပ္လူမ်ဳိးေတြရဲ႕ လက္ပတ္နာရီပတ္တာကို အတုခိုးႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အခ်ိန္တိက်မႈဆိုတဲ့ အက်င့္ကိုေတာ့ အတုမခိုးႏုိင္ခဲ့ၾကဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာလည္း ယဥ္ေက်းမႈဆိုတဲ့ ျခင္းေတာင္းႀကီးကို ရြက္ထားဦးမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ဒီေန႔ ပညာရွင္ေတြ ေျပာေနတဲ့ ပညာေခတ္ ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းတို႔ိကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ဖို႔ မလြယ္ဘူး။
ဒီေန႔ အာရွႏိုင္ငံေတြမွာ တုိးတက္လာတဲ့့ ႏိုင္ငံေတြကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ယဥ္ေက်းမႈကို သိပ္ဦးစားမေပးဘူးဆိုတာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ပထမ အာရွက်ား (၄) ေကာင္လို႔ ေျပာတဲ့ စကၤာပူ၊ ေတာင္ကိုရီးယား၊ ေဟာင္ေကာင္၊ ထိုင္ဝမ္တို႔ကိုၾကည့္ရင္ ယဥ္ေက်းမႈေတြ ေျပာင္းလဲသြားၿပီး ထိပ္တန္းတိုးတက္တဲ့ ႏိုင္ငံေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကပါၿပီ။ စကၤာပူဆိုရင္ (၁၉၆၀) ခုႏွစ္ေလာက္က တံငါရြာ အဆင့္ေလာက္ဘဲ ရွိပါတယ္။ အခု အာရွမွာ ထိပ္တန္းႏုိင္ငံတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီ။ ေဟာင္ေကာင္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က လြတ္ေျမာက္ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္မႀကီးရဲ႕ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ျပည္နယ္ႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ေနၿပီ။ တ႐ုတ္ေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာင္ ေဟာင္ေကာင္လိုၿမိဳ႕ေတြ တ႐ုတ္ျပည္မွာ အမ်ားအျပားျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ၾကလုိ႔ ေအာ္လာရပါတယ္။